A Panamai Autóforgalmazók Szövetségének (ADAP) adatai szerint január és november között 49999 új autót adtak el Panamában, ami 11,50%-os növekedést jelentett a 2023-as év ugyanezen időszakában eladott 44841 darabhoz képest. A legdinamikusabb értékesítési hónap idén az október volt, 6755 eladott darabbal, ezt követte a május, amikor 5159 új járművet adtak el. Ezekkel a számokkal várhatóan 2024 végére körülbelül 54000 új járművet helyeznek forgalomba, ami 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
A teljes 2023-as évben a forgalomba helyezett új autók száma 48919 darabon zárt. Két kulcsfontosságú tényező van a növekedés mögött a gazdaság általános helyzete mellett. Sok autós nem vett új autót a járvány idején, így 2024-ben döntött egy nulla kilométeres jármű megvásárlása mellett. Másrészt több ázsiai márka megjelenése és a megfizethető árú, üzemanyag-takarékosabb modellek fellendítették az eladásokat. Az ADAP nyilvántartása szerint novembertől a legkelendőbb autók márkánkénti listáját a japán és dél-koreai járművek vezetik, őket követik a hagyományos amerikai márkák. Míg néhány Kínából importált autómárka egyre nagyobb teret hódít.
A legnépszerűbb autómárkák Panamában – az első 10
Az első helyen a Toyota áll 10298 eladott darabbal, amelyet a KIA követ 6927 darabbal. A harmadik helyen a Hyundai áll 6482 autóval. A negyedik helyen, de kissé távolabb a Suzuki márka áll, 2503 darabbal. Ugyanebben a sávban van a Nissan márka, amely az ötödik helyre pozícionálta magát 2224 eladott autóval. A hatodik helyen egy újonc áll a helyi piacon, amely erősen belehúzott. Ez a Geely, 2142 darabbal. Még egy olyan legendás márkát is megelőzött, mint a Mitsubishi, amely a hetedik helyen áll, összesen 2046 eladott autóval. A kínai eredetű Changan a nyolcadik helyet foglalja el. Januártól 2024 novemberéig 1626 darabot értékesítettek a márkából, míg a Dong Feng a kilencedik a listán, 1497 eladott autóval. Az Isuzu a tizedik helyen áll, 1420 új autóval az ország útjain.
Panamában lassan halad a fenntarthatóbb mobilitásra való átállás a legnépszerűbb autómárkák vonatkozásában is. A hibrid és elektromos autók piaca 2024 novemberéig figyelemre méltó növekedést mutat, bár részesedésük továbbra is korlátozott a belsőégésű járművekhez képest, amelyek megfizethetőbb árakat tartanak fenn még mindig. A hibrid autók szegmensében 1929 autót értékesítettek, ami a teljes járműértékesítési piac 3,86%-át jelenti, és ez jelentős növekedés a 2023-ban regisztrált 2,3%-hoz képest.
Az elektromos autók szintén jelentős növekedést mutattak: 1,34%-os részesedést értek el, szemben az előző évi 0,90%-kal. A fejlődés ellenére azonban a hibrid és elektromos autóknak még mindig kihívást jelent a belsőégésű járművek alacsonyabb áraival való verseny, annak ellenére, hogy a benzinköltségek elmaradása miatt alacsonyabbak a költségek.
Leave a Reply