
A 2024-es év sem múlt el kiváló latino filmek nélkül, a következő kis listában megmutatunk néhány olyan alkotást, amit érdemes megnézni. Többségük elérhető streaming szolgáltatóknál, úgyhogy vágjunk is bele, jöjjenek a legjobb latino filmek tavalyról.
La Cocaina
Rendelések sorozata egy Times Square-i étteremben, ahol a világ minden tájáról érkező szakácsok és pincérnők zászlóalja kaotikus pontossággal teljesít. Egy Pedro (Raúl Briones) nevű, papírok nélküli mexikói bevándorló készíti az ételeket, és arroganciával határos, nyájas modorral osztogatja a fanyar megjegyzéseket. Amikor a pénz eltűnik, éppen akkor, amikor barátnője, Julia (Rooney Mara) úgy dönt, hogy abortuszra megy, Pedro monumentális módon kezd széthullani. Arnold Wesker A konyha című művének fekete-fehér adaptációja szembesít azzal, hogy a kapitalizmus hogyan biztosítja, hogy az amerikai álom sokak számára örökre beteljesületlen marad.
Pictures of Ghosts
Kleber Mendonça Filho brazil rendező számára a mozi személyes ügy. Ez a megható dokumentumfilm egyszerre tisztelgés szülővárosának, Recife-nek egykori moziépületei előtt és önvizsgálat a filmhez fűződő kapcsolatáról, minden mozirajongónak kötelező látnivaló. Az otthonáról készült képek, ahol felnőtt, és ahol a vizuális történetmesélés iránti szeretete és gyakorlata megszületett, összeütköznek azokkal a felvételekkel, amelyeket az 1990-es években készített, amikor ezek a helyi mozik még tömegeket vonzottak – az egyik, a São Luiz még mindig megmaradt. Az emlékezet, a történelmi tények és a mesterkéltség keveredése magával ragadó varázslatot eredményez.
The Settlers
Chile véráztatta történelme – amely nem különbözik a legtöbb posztkoloniális nemzet történetétől – kegyetlen filmes vádiratot kap ebben a lenyűgöző westernben. Egy gazdag ember felbéreli őket, hogy irtsák ki az őslakosokat “földjéről”. Ezért egy szánalmas brit katona (Mark Stanley), egy kegyetlen amerikai cowboy (Benjamin Westfall) és egy ambivalens fiatal chilei mesztic (Camilo Arancibia) erőszakos odüsszeiára indul. Az általuk elkövetett borzalmak leleplezik az ország eredetmítoszának mérgező igazságát. Az eposz írói és kivitelezői munkásságában olyan bátor magabiztosság van, hogy nehéz elhinni, hogy ez Felipe Gálvez Haberle rendező első nagyjátékfilmje.
I’m Still Here
A tapasztalt színésznő, Fernanda Torres visszafogottsággal nyújtja az év legjobb alakítását Eunice Paiva szerepében. Ő egy ötgyermekes anya, és akinek politikailag elkötelezett férje eltűnik a hetvenes évek brazil katonai diktatúrája idején. Walter Salles rendező drámája, amely Marcelo Rubens Paiva saját családjáról írt könyve alapján készült. A szűk család dinamikáját mutatja be egy olyan szereplőgárdával, amely a szereplők interakcióit élőnek és hitelesnek érezteti. Torres Oscar-díjas alakítása egyszerre közvetíti a körülmények okozta szomorúságot és azt a belső erőt, amelyre Eunice-nak szüksége volt ahhoz, hogy harcoljon az igazságért és küzdjön a kétségbeesés ellen. Egy rejtélyes történet, pont mint Goiás elátkozott temploma.
Sujo
Sujo (Juan Jesús Varela), egy meggyilkolt sicario, azaz bérgyilkos tinédzser fia, aki azért küzd, hogy ne ismételje meg apja hibáit. Elhagyja Michoacánt és Mexikóvárosba megy. És bár a mexikói társadalmat sújtó hatalmas gazdasági egyenlőtlenségek elől nem menekülhet, a tanulás iránti kíváncsisága talán egy új út lehetőségévé válik. Astrid Rondero és Fernanda Valadez társrendezők, a 2020-as „Azonosító jegyek” mögött álló zseniális duó.
Napjaink mexikói filmművészetének két legfontosabb történetmesélője, soha nem bagatellizálják el azokat az akadályokat, amelyekkel a főhősükhöz hasonló fiatalemberek szembesülnek. De megengedik maguknak, hogy alternatív, óvatosan optimista végkifejletet álmodjanak a történetének. Ha csak egyetlen 2024-es filmet nézel meg, amely a Mexikót sújtó drogháború hátterében játszódik, mindenképpen ez legyen az. Ez a legjobb latino filmek egyike 2024-ből.
Leave a Reply