Indul Latin-Amerika leghosszabb víz alatti alagút projektje

São Paulo állam kormánya és a brazil szövetségi kormány a Kikötők és Repülőterek Minisztériumán (MPor) keresztül két héttel ezelőtt (02.12.) hivatalossá tette a Santos-Guarujá merülőalagút megépítését lehetővé tevő megállapodást. A folyamat következő lépéseként február 27-én közzéteszik a projekt pályázati dokumentációját, a beszerzési eljárás véglegesítésére pedig a tervek szerint augusztus 1-jén kerül sor. 6 milliárd R$ (kb. 1 milliárd USD) becsült beruházással ez lesz Brazília első víz alatti alagútja és a legnagyobb ilyen jellegű alagút Latin-Amerikában.

A projekt célja a Santos és Guarujá közötti közlekedés biztonságának és hatékonyságának növelése. A projekt São Paulo állam beruházási partnerségi programjának (PPI-SP) része, amely São Paulo állam köz- és magánszférája közötti partnerségi kezdeményezésekre összpontosít. Ez a legnagyobb infrastrukturális projekt az új növekedésgyorsító program (PAC) keretében. Ez egy olyan projekt, amelyre a Baixada Santista lakossága évtizedek óta vár. Az alagút csökkenteni fogja a kompok sorbanállását, javítja a városi mobilitást. Plusz növeli a logisztikai hatékonyságot Santos kikötőjében, erősítve a régió gazdaságát. Hatalmas projektek máshol is lesznek Brazíliában, azt látjuk.

Óriási mérnöki csoda lesz Latin-Amerika leghosszabb víz alatti alagút projektje

Jelenleg naponta több mint 21000 jármű halad át Santos és Guarujá között kompok és kis hajók segítségével, valamint 7700 kerékpáros és 7600 gyalogos. Az új alagút lehetővé teszi az átkelést néhány perc alatt, csökkentve a torlódásokat és optimalizálva a logisztikát Santos kikötőjében. Az alagút megkönnyíti a Santos kikötőjéből érkező áruk áramlását. Mivel segít elválasztani a kikötővel kapcsolatos forgalmat a városi forgalomtól.

Ezen túlmenően megerősíti a kikötői infrastruktúrát, és országszerte hozzájárul a munkahelyteremtéshez és a gazdasági növekedéshez.Az alagút teljes hossza 1,5 km lesz, 870 méterrel a víz alatt. Mindkét irányban három forgalmi sávval rendelkezik majd. Ezek közül az egyik egy könnyű vasúti jármű (VLT) számára lesz fenntartva. Az alagútban emellett gyalogos és kerékpáros átkelőhelyek is lesznek. További részletek a lenti videóban Latin-Amerika leghosszabb víz alatti alagút projektjéről:

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*