A Sidra Preferida hatása a paraguayi gazdaságra

A Sidra Preferida, Paraguay egyik legismertebb importált almabor márkája, minden év végén kulcsszerepet játszik a családi ünneplésekben. Bár a termék nem helyben készül, mögötte egy összetett értéklánc áll, amely külföldi pincészetekből indul, ahol a válogatott almák erjesztése és palackozása történik. A szállítmányok tengeri úton jutnak el a régió kikötőibe, majd szárazföldi határátkelőkön keresztül lépnek be Paraguayba, ahol vámellenőrzésen és minősítési folyamatokon mennek át.

A Sidra Preferida nem paraguayi, mégis imádják

A vámolt áruk ezután hazai logisztikai központokba kerülnek, ahonnan nagykereskedőkön, szupermarketeken, kisebb boltokon és hagyományos kereskedelmi csatornákon keresztül jutnak el a fogyasztókhoz. A helyi értékláncban mintegy 300 ember dolgozik közvetlenül vagy közvetve logisztikában, adminisztrációban, értékesítésben, promócióban és kiegészítő szolgáltatásokban.

A fogyasztás csúcspontja decemberben van, ezért a vállalat szeptembertől novemberig fokozza az importot. Biztonsági készleteket épít, és kiterjesztett műszakokkal, megerősített szállítóflottával, valamint zónák szerinti ellátási tervvel készül. Kiemelt területek Asunción, Central, Alto Paraná és Itapúa. A szupermarketekben különleges kihelyezések és promóciók támogatják az értékesítést.

Az ünnepi időszakban a foglalkoztatás 20–40%-kal nőhet ideiglenes munkaerő bevonásával: promóterek, kóstoltatók, árufeltöltők, sofőrök, segédmunkások és eseményszervezők kapnak lehetőséget. Ez élénkíti a munkaerőpiacot és a helyi gazdaságot.

A márka a kis- és középvállalkozásoknak is teret ad: regionális forgalmazókkal dolgozik, helyi ügynökségeket és beszállítókat von be, valamint képzéseket nyújt a kereskedőknek. Az importált almabor szektor devizabevételt, munkahelyeket és kereskedelmi dinamizmust hoz az országnak. A Sidra Preferida a következő években 8–12%-os éves növekedést tervez, új fajtákkal és szélesebb vidéki lefedettséggel.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*