Az argentin kormány még az év vége előtt kiírja a Hidrovía néven ismert, jelenleg a Kikötők Főigazgatósága (AGP) által kezelt vízi út és hálózat magánkézbe adásának pályázatát. A tender nemzeti és nemzetközi vállalatok számára egyaránt nyitott. A Hidrovía Paraná-Paraguay-Uruguay egy nagyszabású mérnöki projekt, amelynek célja egy hajózható víziútrendszer létrehozása a Paraná és a Paraguay folyók, valamint néhány mellékfolyójuk mentén. A projekt elsődleges célja, hogy lehetővé tegye az egész éves hajózást az alacsony merülésű, de nagy teherbírású hajók számára. Az ásványi anyagok, üzemanyagok és mezőgazdasági termékek szállítására összpontosítva.
Évek óta akarták, most már privatizálják a világ leghosszabb természetes vízi út argentin részét
A vízi út a brazíliai Mato Grosso tartományban található Puerto Cácerestől az uruguayi Coloniában található Nueva Palmiráig tart, Argentína, Bolívia, Brazília, Paraguay és Uruguay területén keresztül. E cél elérése érdekében különböző mérnöki intézkedéseket hajtottak végre, például kotrást, a növényzet eltávolítását és a szigetek felszámolását.
Múlt csütörtökön az arentin Miniszteri Kabinet vezetője, Guillermo Francos a Casa Rosada-i irodájában találkozott a kapcsolódó munkacsoportokkal. Megállapították, hogy még az év vége előtt elkészülnek a vízi út pályázatának tenderdokumentumai. Francos szerint a magánkézbe adás lehetőséget ad Argentína kereskedelmének növelésére a világgal. Ezt a koncessziós elképzelést már Mauricio Macri korábbi elnök is felvetette, de 2019-es választási veresége miatt nem tudta megvalósítani.
2020. augusztus 28-án, Alberto Fernández korábbi elnök kormánya idején írták alá a szövetségi víziút-megállapodást, amellyel a nemzeti állam Buenos Aires, Chaco, Corrientes, Entre Ríos, Formosa, Misiones és Santa Fe tartományokkal közösen kezdte meg a víziút kezelését. A 427/21. számú rendelet és a Közlekedési Minisztérium és a Kikötők Főigazgatósága (AGP) között aláírt szerződés keretében pedig 2021. szeptember 11-től az AGP látja el a vízi úthálózat átmeneti kezelését, amíg a koncesszióra vonatkozó nemzetközi pályázatot ki nem írják.
A vízi út egyébként az egyik leghosszabb természetes vízi út a Földön, 3681 kilométer hosszú, és 79 kikötője van. A Rio Parana és a Rio de la Plata kikötőit és folyami termináljait köti össze az óceánnal. A víziút argentin hossza 1477 kilométer, és Misiones, Formosa, Chaco, Corrientes, Entre Rios, Santa Fe és Buenos Aires tartományokat érinti. Infrastruktúrája alacsonyabb logisztikai költségeket tesz lehetővé, ami ellensúlyozza Argentína távolságát a fő vásárlóktól.
Leave a Reply