Ewine.cl – a mesterséges intelligencia és a borok

Chile a világ egyik vezető bortermelője, a szektor az ország GDP-jének 0,5%-át adja, ami egy több mint ötmilliárd dolláros iparágat jelent. Több mint 100 000 hektár szőlőültetvény van az országban, ami az ország mezőgazdasági területének 1,3%-át teszi ki. Tény, hogy 1998 óta a termelés megháromszorozódott, édes, almás, fehér, pezsgő, rozé és egyéb borok formájában. A puszta változatosság miatt több ezren látogatnak el a szőlőültetvényekre vagy az országba csak a borok miatt. És mivel a kínálat olyan nagy, nem egyszerű megtalálni a legjobb nedűt.

Az Ewine.cl egyszerű, de profi

A borszeretet és a jó bor kiválasztása volt az oka annak, hogy néhány chilei mesterséges intelligenciával turbózta fel a folyamatot. “Egy olyan problémát akartunk megoldani, amely mindannyiunkkal megtörtént már, a bor kiválasztását egy különleges alkalomra vagy szimplán egy jó estére” – mondja Andrés Dougnac, az Ewine.cl társalapítója.

Dougnac elmondta, hogy az Ewine.cl algoritmusa “tanul és alkalmazkodik az ügyfelek preferenciáihoz, ahogy egyre több adatot gyűjt”. Például “a húsok vagy a testes borok kedvelője Cabernet Sauvignon ajánlásokat kaphat. Míg valaki, aki a könnyedebb borokat kedveli, Pinot Noir javaslatokat kaphat”.

Az Ewine.cl által kínált egyedülálló élmény középpontjában a mesterséges intelligencia áll. Egy olyan eszköz, amely újradefiniálja a fogyasztó és a preferenciái közötti kapcsolatot. Ez az innovatív technológia az egyszerű havi előfizetést személyre szabott felfedezőúttá alakítja át. Az ízlések kezdeti felmérésétől a borok pontos kiválasztásáig a mesterséges intelligencia csendes, de erőteljes partnerré válik a vásárlói elégedettségre való törekvésben.

Ahogy az előfizetők felfedezik, megkóstolják és értékelik a javasolt borokat, a mesterséges intelligencia tanul és alkalmazkodik. Egyre finomabban hangolt ajánlásokat készít majd. Ebben a forgatókönyvben a mesterséges intelligencia túllép hagyományos szerepén, és egy egyedi és folyamatosan fejlődő borélmény ceremóniamesterévé válik.

Belépés után ki kell töltenünk egy interaktív kérdőívet, ahol személyre szabhatja minden látogató a profilját, lehetővé téve a mesterséges intelligencia algoritmusának, hogy a látogató preferenciái és személyes jellemzői alapján konkrét borokat ajánljon. Látszólag össze nem függő kérdések, mint például a kávéízlés, kulcsfontosságú információkat szolgáltathatnak a bor kívánt tulajdonságairól, mint például a test, az intenzitás és a fanyarság.

A platform több mint 60 borászattal kötött partnerséget, köztük olyan neves borászatokkal, mint a Santa Rita, a Viña Aresti és a Concha y Toro. Emellett az Ewine.cl együttműködött a kistermelőkkel is, hogy biztosítsa a méltányos képviseletet, a széles választékot és a tisztességes versenyt.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*